איך מחסור בשינה משפיע עליכם בעבודה?

מה גוגל ונאס"א השכילו להבין לגבי שינה, אשר מוביל לרווחיות של חברה?

אחד הפרקים המרתקים בספר Why we sleep של ד"ר Matthew Walker עוסק בהשפעות חוסר שינה על עולם העבודה.

ברשותכם אשתף מספר נקודות חשובות:

• לפני כעשור, 2% מהאמריקאים ישנו פחות מ 6 שעות, כיום, המספר הגיע ל 30%, בבריטניה ל 39% וביפן מרקיע ל 66%. המדאיג הוא שהאנשים שנבדקו מדווחים שאינם רוצים או צריכים לישון יותר. מדוע מדאיג? קראו בהמשך..

• מחקר בארה"ב חשף שחוסר שינה של עובד עולה לחברה בשנה 2000$ בשל תפקוד לקוי. ובמקרים קשים של חוסר שינה, העלות לחברה היא 3500$ פר עובד (לא ייאמן איזה הפסד)

• שינה של פחות מ 6 שעות בלילה פוגמת באיכות העבודה, פוגמת ביכולת הריכוז של העובד ובביצוע פעולות פשוטות. חוסר שינה מוביל לעצלנות, להתחמקות ממטלות, הוא פוגם בשמחה של העובד, באופטימיות שלו, במוטיבציה וביצירתיות שלו.

• המעניין הוא שחוסר שינה מוביל גם לבעיות אתיות בעבודה. מחקרים מוכיחים שעובדים אשר ישנים פחות מ 6 שעות על בסיס קבוע נוטים לשקר יותר, להאשים בתדירות גבוהה יותר קולגות בטעויות שהם עשו, ואפילו לוקחים קרדיט לעצמם על משימות שלא ביצעו. ומהי הסיבה? מחסור בשינה גורם לפגיעה בתפקוד של האונה המצחית (Frontal Lobe) אשר אחראית על שליטה עצמית ועל קבלת החלטות, ועל התנהגויות שקשורות לאנשים אחרים ולאינטראקציות חברתיות..

• מחקרים בנושא של מחסור בשינה בקרב מנהלים בכירים מעלים בעיות חמורות לא פחות. מנהלים בכירים אשר ישנים פחות מ 6 שעות בלילה נוטים להיות חסרי מוטיבציה וחסרי סבלנות עד שבמקרים מסוימים מתנהגים באגרסיביות ובבוטות. עובדים מסורים תחת מנהלים שכאלה מאבדים את הביטחון במערכת, ואיכות העבודה שלהם נפגמת.

• לעומת זאת, מחקר אחר שנערך בארה"ב מצא שעובדים אשר ישנו 8 שעות בלילה באופן קבוע הרוויחו יותר, היו מאושרים יותר וכן היו בעלי מוטיבציה גבוהה יותר.

אז מה גוגל ונאס"א השכילו להבין לגבי שינה, אשר מוביל לרווחיות של חברה?

1. הם פיתחו גישה נוחה יותר לשעות העבודה, ולהגעה של עובדים
לעבודה

2. הם מאפשרים שינה במהלך יום העבודה, כן, כן (בחדרים ייעודיים לכך)

3. הגישה נקראת Nasa nap culture המבוססת על מחקר שחשף ש 26 דקות תנומה במהלך יום העבודה משפרות ביצועי משימות ב 34%, וכן משפרות במעל 50% את הפעלתנות ואת המרץ. והדבר ניכר בהחלט בביצועי החברה.

בין אם אנחנו שכירים או עצמאים,
התובנות האלה לגמרי מעוררות מחשבה.

ועוד לא דיברנו על לימודים, וחינוך, ואיכות הלמידה, ועל תפקודי המוח שלנו כאשר אנו מחסירים שינה.

אנחנו חיים בעולם שבו הקצב מסחרר, ונראה שאנחנו בסוג של מרדף להתקדם ולהשיג יותר.
ולא מעט מהתרבות הזו משפיעה על השינה, כי לכאורה היא לא חשובה, אז אפשר להיות בעשייה "על חשבונה".

ואגב, שינה זה לא כמו בנק או אשראי שאפשר להיכנס לגירעון
ובסופ"ש להשלים שעות.

הפרקים בספר מרתקים,
בעיקר כי הוא עמוס בתובנות ממחקרים.

ממליצה בחום לקרוא,

יום טוב